Újságírók előadása szakembereknek

A találkozó időpontja: 2025. február 19.
A találkozó helyszíne: Magyarország, Szeged
A találkozó témája: könnyen érthető hírek
Szervező: Értelmi Fogyatékosok Csongrád Megyei Érdekvédelmi Szervezete
Résztvevők: a meghívott szakértők és szakemberek

A találkozón vendégünk volt Radomszki Lászlóné fogyatékosságügyi helyettes államtitkár asszony.
A találkozón vendégünk volt Gyene Piroska is
az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetségének elnök asszonya.
Radomszki Lászlóné és Gyene Piroska köszöntötte a találkozó résztvevőit.

A meghívott szakértők arról beszéltek, hogy

  • miért fontos a könnyen érthető hírek készítése,
  • hogyan készülnek a könnyen érthető hírek.

Az első előadást Veronika Rot és Andrej Tomazin tartotta.
Veronika és Andrej Szlovéniából érkezett.
Veronika és Andrej az RTV Slovenia médiacsoportnál dolgozik.
Veronika és Andrej bemutatták a résztvevőknek az RTV Slovenia szolgáltatásait.
A résztvevők megismerték az RTV Slovenia könnyen érthető internetes oldalát.
A könnyen érthető internetes oldal neve: Enostavno (így olvasd: enosztávno).
Veronika és Andrej elmondta, hogy kik olvassák Szlovéniában a könnyen érthető híreket.
Veronika és Andrej beszélt a könnyen érthető hírek készítésének szabályairól is.

A következő előadást Csipak-Szarapka Dóra tartotta.
Dóra Szerbiából érkezett.
Dóra a Pannon RTV-nél dolgozik.
Dóra könnyen érthető híreket ír.
Dóra elmondta, hogy 6 éve ír könnyen érthető híreket.
Dóra minden nap ír könnyen érthető híreket magyar nyelven.
Dóra mesélt arról is, hogy hogyan írja a könnyen érthető híreket.
A könnyen érthető hírek a Pannon RTV internetes oldalán jelennek meg.

Az utolsó előadást Tóth Tünde és Katona Tamás tartotta.
Tünde és Tamás Szlovákiából érkezett.
Tünde és Tamás a MA7 Médiacsoportnál dolgozik.
Tünde és Tamás elmondta, hogy ők is megtanulták a könnyen érthető információ készítésének módszertanát.
Tünde és Tamás azt szeretnék, hogy a MA7 médiacsoport honlapján is legyenek könnyen érthető hírek.

A találkozót azért szerveztük, mert szeretnénk, ha Magyarországon is lennének könnyen érthető hírek.