A találkozó időpontja: 2025. február 20.
A találkozó helyszíne: Magyarország, Szeged
A találkozó témája: könnyen érthető hírek
Szervező: Értelmi Fogyatékosok Csongrád Megyei Érdekvédelmi Szervezete
A találkozón önérvényesítők és meghívott szakértők vettek részt.
A szakértők az RTV Slovenia és a MA7 médiacsoporttól érkeztek.
A résztvevők először megismerték Veronika Rotot és Andrej Tomazint.
Veronika és Andrej Szlovéniából érkezett.
Veronika és Andrej az RTV Slovenia médiacsoportnál dolgozik.
Veronika és Andrej szlovén nyelven beszéltek.
A résztvevőket tolmácsok segítették,
hogy megértsék Veronikát és Andrejt.
Az önérvényesítők elmondták, hogy
- milyen híreket olvasnak,
- milyen felületen keresnek híreket.
Például híreket olvasnak Facebookon (így olvasd: féjszbukon)
vagy híreket néznek a tévében.
Az önérvényesítők beszéltek arról is,
hogy számukra mi okoz nehézséget a hírek megértésében.
Az önérvényesítők megismerték az RTV Slovenia szolgáltatásait.
Az önérvényesítők megismerték
az RTV Slovenia könnyen érthető internetes oldalát.
A könnyen érthető internetes oldal neve: Enostavno (így olvasd: enosztavno).
A szlovén nyelvű híreket egy fordítóprogram magyar nyelvre fordította.
Az önérvényesítők elolvasták a könnyen érthető híreket az Enostavno internetes oldalon.
Az önérvényesítők elmondták a véleményüket az Enostavno internetes oldalról
és az Enostavno oldalon található könnyen érthető hírekről.
Itt látható egy példa az Enostavno internetes oldalról.






A szlovén újságírók után az önérvényesítők megismerték Tóth Tündét és Katona Tamást.
Tünde és Tamás Szlovákiából érkezett.
Tünde és Tamás a MA7 médiacsoportnál dolgozik.
Tünde és Tamás magyar nyelven beszéltek.
Tünde és Tamás megmutatták,
hogyan készíti az újságíró az interjút.
Tünde és Tamás elmondta,
hogy milyen szabályai vannak az interjúkészítésnek.
Tünde és Tamás elmondta,
hogy a riporternek mire kell figyelnie.
A riporter teszi fel a kérdéseket.
A riporternek figyelnie kell például, hogy
- hogyan tartja a mikrofont
- hova áll
- mikor indul a felvétel
Tünde és Tamás elmondta,
hogy milyen feladatai vannak az operatőrnek.
Az operatőr készíti a felvételt az interjúról.
Az operatőr feladatai például:
- beállítja a kamerát
- elkészíti a felvételt a kamerával
- jelzi a riporternek, ha indul a felvétel
Minden önérvényesítő kipróbálta az interjúkészítést.
Az önérvényesítők egymással készítettek riportot.
Az önérvényesítők lehettek riporterek, riport alanyok, operatőrök.
Végül az önérvényesítők megnézték az elkészült riportokat.







