Olvasd fel!

Felnőttképzés Szlovákiában

A mobilitási programban vállaltuk,
hogy szlovák szakemberek részére felnőttképzést tartunk.

A felnőttképzési program megvalósítására kapott támogatás: 3719 euró

A felnőttképzési képzés megnevezése: Legyen a világ könnyen érthető!
A felnőttképzési képzés óraszáma: 20 óra
Felnőttképzési engedélyszám: E/2022/000102

A felnőttképzés célja,
hogy a résztvevők felkészüljenek
az egyenlő eséllyel hozzáférhető
(közérthető, egyszerűen érthető és könnyen érthető) információ készítésére.

A képzés fő témakörei:
– a hozzáférhető információ készítésének alapjai
– tipográfiai irányelvek
és az irányelvek alkalmazása
– egyszerűen és könnyen értelmezhető képes kiadvány készítésének irányelvei
és az irányelvek alkalmazása
– a szöveg nyelvi megformálásának irányelve
és az irányelvek alkalmazása

A képzés szervezője:
Értelmi Fogyatékosok Csongrád Megyei Érdekvédelmi Szervezete, Szeged

Szlovák partnerszervezet:
Carissimi Nonprofit Alap, Pozsony, Szlovákia
Képviseletében:
– Bauer Edit, a kuratórium elnöke
– Tóth Erika, a Carissimi című újság főszerkesztője

A képzést az alábbi napokon tartottuk:
– 2024. szeptember 20. péntek
– 2024. október 18. péntek
– 2024. október 19. szombat
– 2024. november 22. péntek
– 2024. november 23. szombat

A képzés oktatói (névsorban):
– Cziráki Zsolt, az ÉFCSMÉSZ önérvényesítője, képzett ellenőr
– dr. Horváth Péter László, az ÉFCSMÉSZ felnőttképzési szakmai vezetője
– Jenei Klára, az ÉFCSMÉSZ elnöke
ÉFCSMÉSZ = Értelmi Fogyatékosok Csongrád Megyei Érdekvédelmi Szervezete

A képzés elvégzéséről 19 fő kapott tanúsítványt.

A képzés résztvevőinek visszajelzései:
– Áttekinthető struktúrában, érthető szinten előadott információk.
– A képzés vezetője és közreműködői nagy szaktudásról
és előadói készségekről tettek tanúbizonyságot.
– Rengeteg tudnivalóval gazdagodtam,
amiket már használok is a munkám során.
– Nagyon értékesnek találtam a képzést.
Hasznos információkkal lettem gazdagabb!
– Alapos, szakmailag magas szintű, magas színvonalú képzés volt.
– Átfogó, gyakorlati tudást nyújtó, élményalapú és hiteles képzés.
– Értelmet adó, fejlesztő, szórakoztató, izgalmas.
– Nagyon hasznos volt számomra,
sok új ismerettel bővült tudásom.
– Szuper, nagyon sok új információval gazdagodtam,
amit a mindennapi munkámban is tudok alkalmazni.

A képzésről a Carissimi 2024. évi 4. lapszámában számoltunk be.
A beszámoló az újság hetedik oldalán olvasható.