Olvasd fel!

Portóból és Amarantéból jelentkezünk : Nagy Mariann és Cziráki Zsolt

Előkészítő látogatáson voltunk Amarantéban.
Amarante egy város Portugáliában.
Az előkészítő látogatáson a portugál parnerszervezettel tárgyaltunk.
A partnerszervezet neve: Cerciamarante (így olvasd: szersziamarante).
Az előkészítő látogatáson beszéltünk arról,
hogy 2 önérvényesítő és 2 kísérőt várunk Magyarországra 2024. októberében.
Megbeszéltük azt is,
hogy 5 magyar önérvényesítővel és 5 kísérővel
2025. áprilisában jövünk vissza egy egyhetes felnőtt tanulási programra.

A partnerszervezet megmutatta nekünk a szolgáltatásait is.
Van például egy napközi otthonuk és több lakóotthonuk is.
Jártunk egy idősotthonban is.

Nem Amarantéban laktunk, hanem Portóban.
Amarante közel van Portóhoz.
Portó is egy város Portugáliában.
Volt időnk arra is, hogy megnézzük Portót és az óceánpartot.
A városról és az óceánról Mariann és Zsolti külön is elmondja nektek a véleményét.

„Amarantéban találkoztunk a partnerszervezet vezetőivel. Megbeszélést tartottunk. Elmeséltük, hogy mit szeretnénk: például meghívtuk őket Szegedre, és együtt szeretnénk dolgozni velük. Kisbusszal utaztunk. Egy támogatott lakóotthont is megnéztünk.

Portóban voltunk egy múzeumban, egy kiállításon, ahol mozgóképeket láttunk.

Voltunk a portói katedrálisban is. A katedrálisban felmentünk a toronyba egy lépcsőn. A legjobban a képek tetszettek a falon. A képek csempén voltak.

Az egyik legjobb az volt, hogy Portóban voltunk az óceán partján, és belementem a vízbe, és gyorsan jöttek a hullámok. Sokat fotóztam és kavicsokat is gyűjtöttem. Labdáztunk is. Nagy hullámok voltak. Még nem láttam ilyet. Nagyon tetszett.

Portóban gyöngyöket vettünk a Normal nevű boltban. A „Kristály” nevű parkban naplementét is fotóztunk, ami nagyon szép volt. Nagyon hangulatos volt. A parkban csináltam videókat és képeket is.

A csoportot én vezettem a portói metróban.”

Nagy Mariann, önérvényesítő, az előkészítő látogatás egyik szervezője

„Életemben először voltam az óceánparton. Lenyűgözően szép látvány. Itt láthattam a naplementét is. Az utolsó este megint elmentünk az óceánpartra, amikor a háborgó óceánt láttuk. Sok képet és videót készítettem.

Megkóstolhattuk a helyi (portugál) ételeket.

A portói katedrálisban a történeteket kék színű csempéken mesélik el.

Portóban gyakoroltuk az önálló közlekedést.

Portóban este is voltunk, amikor mindent kivilágítanak. A fényárban pompázó Portó nagyon szép látvány.

Amarantéban az előkészítő megbeszélésen elmondtuk a terveinket, például, hogy portugál önérvényesítőket várunk Szegedre. Mi is szívesen visszatérünk Amarantéba. Megnéztük a szervezet különböző szolgáltatásait, például a lakóotthont. Tetszett, hogy a napköziben nagyon sokféle szolgáltatást nyújtanak.”

Cziráki Zsolt, önérvényesítő, az előkészítő látogatás egyik szervezője

Az Értelmi Fogyatékosok Csongrád Megyei Érdekvédelmi Szervezete nevében
az előkésztő látogatáson részt vettek:

  • Cziráki Zsolt, önérvényesítő
  • Horváth Péter László, felnőttképzési szakmai vezető
  • Jenei Klára, elnök
  • Nagy Mariann, önérvényesítő
  • Nagyné Börcsök Jolán, a Felügyelő Bizottság tagja

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük